بهار سبز

مناسب ترین روش ها برای سلامتی و تندرستی شما

بهار سبز

مناسب ترین روش ها برای سلامتی و تندرستی شما

  • ۰
  • ۰

دو بیماری فیستول مقعدی و کیست مویی تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند در حالی که تنها شباهت بین آنها ایجاد هر دو در ناحیه مقعدی است. منظور از فیستول ایجاد مجرایی غیر طبیعی میان بافت روده و پوست اطراف مقعد است که موجب عفونت می گردد و عامل آن نیز در اغلب موارد ایجاد آبسه مقعدی شناخته می شود. در حالی که بیماری کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال حاصل برگشت مو به داخل پوست است که به صورت کیست حاوی مو و عفونت نمایان می شود.

تفاوت در علل ایجاد فیستول و کیست مویی

مهمترین علت ایجاد فیستول مقعد، آبسه عنوان می شود آبسه پرآنال که حاصل بسته شدن خروجی غدد روده و تجمع عفونت در آن است، که در صورت عدم درمان امکان گسترش عفونت و ایجاد فیستول وجود دارد. از سایر علل ایجاد این بیماری می‌توانیم به  عوارض ابتلا به کرون، دیورتیکولیت، جراحی نزدیک مقعد، سل، بیماری های آمیزشی مانند کلامیدیا، سرطان، HIV و .. اشاره کنیم. بهار سبز

علت ایجاد کیست پیلونیدال برگشت مو به داخل پوست است که می تواند حاصل سایش پوست در اثر نشستن های طولانی مدت و لباس های تنگ باشد. همچنین در برخی موارد عواملی مانند داشتن مو های زائد زیاد و ضخیم عاملی برای این بیماری شناخته می شود.

تفاوت در علائم فیستول و کیست مویی

دو بیماری فیستول و کیست مویی هر دو عفونی هستند در نتیجه ممکن است تشخیص این دو را برای بیمار کمی مشکل کند. سینوس پیلونیدال حفره ای یک طرفه حاوی چرک و عفونت است اما فیستول حفره ای دو طرفه و متصل کننده بین بافت رکتوم و از بیرون به بافت پوست اطراف مقعد است.

از علائم ایجاد فیستول می توانیم به تورم و درد اطراف مقعد، ترشحات بدبو و گاهاً خونی، آبسه مقعدی مکرر، بی اختیاری مدفوع و قابلیت مشاهده سوراخ یا مجرای غیر طبیعی اشاره کنیم. از نشانه های کیست پیلونیدال می توانیم به درد، قرمزی پوست و ترشحات بدبو و عفونی و حفره هایی حاوی مو اشاره کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی